Nazwa forum

Opis forum


#1 2012-02-27 18:45:18

Reghart

Administrator

Zarejestrowany: 2012-02-25
Posty: 6
Punktów :   

Bogowie

Bogowie

(płeć boga jest dowolna, powinno wyjść nieco więcej bogów, niż bogini, to są tylko propozycje, które można zmieniać dowolnie, dwaj pierwsi bogowie jedynie są istotni dla fabuły)

Nazwa: imię boga oraz za co jest odpowiedzialny
Opis: opis wyglądu samego bóstwa, oraz ogólne informacje o kulcie i bogu
Symbol: symbole boga którym posługują się wyznawcy, oraz jego kapłani w tym np. szaty
Zasięg kultu: gdzie jest dany bóg najbardziej popularny
Świątynie: wygląd typowej świątyni oraz kapliczki boga
Przyjaciele i wrogowie: przyjazne i wrogie inne kulty
Dni świąt: kiedy są obchodzone święta, nazwy tych świąt
Przykazania: przykazania których powinni przestrzegać wyznawcy i których musza przestrzegać kapłani


Nazwa: Patron Krainy
Opis: Wojownik, bóg istotny fabularnie!
Symbol:
Zasięg kultu: Cała Kraina, świątynia w każdym mieście, we wsiach i przy drogach kapliczki,
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie: Przyjacielskie stosunki z bogiem handlu, kupców, rzemieślników. Wrogie stosunki z bogiem wiedzy i mądrości, oraz wszystkimi złymi bogami (szczególnie orków i goblinów), reszta neutralne
Dni świąt:
Przykazania: stawać w obronie krainy (służba woskowa dla mężczyzn), tępić orki i gobliny, nawet jej najmniejsza domieszkę krwi

Nazwa: bóg wiedzy i mądrości
Opis: ważne bóstwo dla Kontynentu, liczni wyznawcy, wpływowi kapłani
Symbol:
Zasięg kultu: cały kontynent, świątynie w każdym mieście, liczne kapliczki na drogach, wsiach (nieco ograniczone w Krainie z powodu boga Patrona)
Świątynie: każda świątynia posiada bibliotekę
Przyjaciele i wrogowie: Wróg Patrona Krainy, wróg – czarodzieje.
Dni świąt:
Przykazania: palić zakazane księgi,

Nazwa: bóg złodziei
Opis: w niektórych miejscach zakazany
Symbol: noszony niejawnie, tak by na pierwszy rzut oka nie było go widać, kapłani nie mają specjalnych szat, ubierają się jak zwykli wyznawcy
Zasięg kultu: czczony tylko w miastach, w specyficznych kręgach
Świątynie: ukryte,
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele bóg miłosierdzia, wróg bóg handlu, kupców, rzemieślników, bóg zabójców i morderców
Dni świąt: brak, każdy dzień jest dobry na kradzieże
Przykazania: płacić „podatek” (10%) od ukradzionych dóbr, na rzecz kapliczek, chronić biednych i słabych przed biurokracją i prawem. Nigdy nie donosić władzom. Nie zabijać (to przestępstwo przynosi złą sławę złodziejom) chyba ze w obronie własnej.

Nazwa: Bóg miłosierdzia
Opis: opiekuje się chorymi, porzuconymi, biednymi,
Symbol:
Zasięg kultu: Cały kontynent, czcza go głównie biedni i osoby z niższych klas, świątynie w miastach, kapliczki we wsiach
Świątynie: szpitale, hospicja, noclegownie,
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele bóg złodziei, bóg handlu, kupców i rzemieślników, wrogowie bóg wojowników,
Dni świąt:
Przykazania: nie zabijaj (pod żadnym pozorem, nawet w obronie własnej, przykazanie nie dotyczy istot nie humanoidalnych, oraz ras złych np. gobliny, orki)

Nazwa: Natura
Opis: Wyznanie (ciężko tu mówić o bogu) dawne, teraz już zanikające, ich kapłanami są druidzi, wierzą w duchy opiekuńcze
Symbol: srebrny sierp, biel,
Zasięg kultu: kult zanikający, Naturę czcza jeszcze druidzi, driady oraz nieliczne jednostki mieszkające w lasach z dala od cywilizacji, na dalekich prowincjach przez zacofanych chłopów
Świątynie: święte gaje, święte kamienie, drzewa
Przyjaciele i wrogowie: neutralnie do wszystkich oprócz bogów złych (goblinów i orków) wrogo do każdego kto niszczy Nautrę
Dni świąt: zrównanie dnia z nocą i przesilenia
Przykazania: dbać o Naturę i żyć z nią w zgodzie, dbać o święte miejsca, inne w zależności od ducha opiekuńczego, np. mając ducha opiekuńczego królika trzeba przestrzegać diety wegetariańskiej

Nazwa: Bóg mórz (rzek) pogody (zimy)
Opis: gniewny bóg, czczony przez Barbarzyńców
Symbol:
Zasięg kultu: czczony jest głownie przez marynarzy (oraz ludzi związanych z wodą) oraz na północy kontynentu, popularny w kraju Barbarzyńców
Świątynie: świątynie znajdują się w portach, duże statki mogą mieć niewielkie kapliczki na pokładach, kapliczki mogą też się znajdować nad brzegami rzek
Przyjaciele i wrogowie: przyjacielem bóg wojowników, bóg przyrody, wróg bóg pieśni i tańca
Dni świąt: pierwszy dzień zimy,
Przykazania: to przesądy marynarskie, nie zabijać albatrosów, nie gwizdać na okręcie itp

Nazwa: Bóg handlu, kupców, rzemieślników
Opis: czasem zwany bogiem zysku, ceni ciężką pracę
Symbol:
Zasięg kultu: czczony w miastach, często przez wpływowych mieszczan
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele bóg miłosierdzia, wrogowie bóg wiedzy i mądrości (kłótnia o ziemską władzę kapłanów), bóg złodziei,
Dni świąt:
Przykazania: płacenie podatków na rzecz kultu

Nazwa: Bóg wojowników
Opis: berserker
Symbol: kapłani noszą zbroje
Zasięg kultu: czcza go głównie Barbarzyńcy, ale też i inni wojownicy, szczelnie ci którzy stawiają na siłę, świątynie tylko na północy, kapliczki rozsiane po kontynencie
Świątynie: obozy treningowe dla wojowników
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele bóg mórz (rzek) i pogody (zimy)wrogowie bóg złodziei, bóg zabójców i morderców (nie walczą uczciwie)
Dni świąt: dzień bitwy
Przykazania: nie używać broni palnej, kusz, kapłani nie mogą używa tarcz (starta ręki w której można dzierżyć broń) nie wolno atakować wroga który się poddaje, należy wykonywać rozkazy dowódcy chyba ze prowadziło by to złamania innego przykazania

Nazwa: Bóg przyrody i zwierząt
Opis:
Symbol: kapłani nie noszą specjalnych szat
Zasięg kultu: kontynent, czcza go głównie we wsiach, jego świątyń nie ma w miastach (czasem kapliczki, pod murami miejskimi)
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele bóg mórz (rzek) i pogody (zimy), wrogowie, źli bogowie orków i goblinów
Dni świąt:
Przykazania: nie zabijać zwierząt dla przyjemności, można dla skór i/lub jedzenia,
Nazwa: Bóg zabójców i morderców
Opis: zakazany, składa się mu ofiary
Symbol:
Zasięg kultu: czczony w ukryciu, świątynie ukryte, niektórzy wyznawcy mają kapliczki w domach
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie: wrogowie – wszystkie inne kulty
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa: Bóg podziemi (górnictwa)
Opis: czczony przez krasnoludy i gnomy
Symbol:
Zasięg kultu: jego świątynie i kapliczki znajdują się pod ziemią, głównie w górach, ewentualnie w jakimś mieście gdzie mieszka spora społeczność krasnoludów i/lub gnomów
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele – inne krasnoludzkie bóstwa, wrogowie gobliny i orki
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa: bóg rzemiosła
Opis: czczony przez krasnoludy i gnomy
Symbol:
Zasięg kultu: jego świątynie i kapliczki znajdują się pod ziemią, głównie w górach, ewentualnie w jakimś mieście gdzie mieszka spora społeczność krasnoludów i/lub gnomów
Świątynie: świątynie zawierają warsztaty rzemieślnicze, kapłani są wprawnym i rzemieślnikami
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele – inne krasnoludzkie bóstwa, wrogowie gobliny i orki
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa: bóg wojny i myśli technicznej (wykorzystywanej w walce)
Opis: czczony przez krasnoludy
Symbol:
Zasięg kultu: jego świątynie i kapliczki znajdują się pod ziemią, głównie w górach, ewentualnie w jakimś mieście gdzie mieszka spora społeczność krasnoludów
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele – inne krasnoludzkie bóstwa, wrogowie gobliny i orki
Dni świąt:
Przykazania: nie poddawać się orkom i goblinom,

Nazwa: Bóg jedzenia
Opis: wyznawany przez hobbity
Symbol:
Zasięg kultu: czczą go hobbity
Świątynie: brak
Przyjaciele i wrogowie:
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa: bóg pieśni i tańca
Opis: czczony głównie przez elfy, podczas biesiad
Symbol:
Zasięg kultu: czczony prze elfy w ich osadach (zielone elfy w lasach, niebieskie na statkach, złote w swoich osadach
Świątynie: brak
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele – inne elfickie bóstwa
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa: Bóg magii
Opis: czczony głównie przez elfy, (zielone czczą iluzjonistę, niebieskie żywioł wody, zaś złote ogólnie magię)
Symbol:
Zasięg kultu: tylko elfy oraz niektórzy czarodzieje
Świątynie: świątynie są jedynie na wyspach elfów, w niektórych elfich osadach czarodzieje mają kapliczki
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele – inne elfie bóstwa
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa: Bóg polowania i lasu
Opis: czcza go głównie zielone elfy
Symbol: kapłani nie noszą wyróżniających się szat,
Zasięg kultu: czczą go głównie zielone elfy, świątynie znajdują się tylko w osadach Zielonych elfów
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie: przyjaciele – inne elfie bóstwa
Dni świąt: cześć mu jest oddawana podczas każdego polowania
Przykazania:

Nazwa: bóg krwi
Opis: bóg goblinów i orków, bardzo krwawy, wymaga składania ofiar
Symbol:
Zasięg kultu: czczony przez gobliny i orki, czasem przez niektóre pól orki, w cywilizowanym świecie jest zakazany
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie: wrogowie – inne kulty
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa: bóg Smok
Opis: czczony prze Jaszczuroludzi, pradawny złoty smok, inne rasy niewiele wiedza o kulcie, mogą sobie nawet nie zdawać sprawy z jego istnienia
Symbol:
Zasięg kultu: czczony tylko przez Jaszczuroludzi, świątynie są tylko w ich podziemnych miastach
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie:
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa: bóg jedzenia i walki
Opis: czczony przez ogry,
Symbol:
Zasięg kultu: czczony przez ogry, świątynie bardzo nieliczne, głównie na północy
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie:
Dni świąt:
Przykazania: po walce się najeść, nie okazywać lęku,

Nazwa: bóg wiatru i szybkości
Opis: czczony przez wietrzniki, nie posiada kapłanów
Symbol:
Zasięg kultu: czczony głównie przez wietrzniaki
Świątynie: brak
Przyjaciele i wrogowie:
Dni świąt:
Przykazania:

Nazwa:
Opis:
Symbol:
Zasięg kultu:
Świątynie:
Przyjaciele i wrogowie:
Dni świąt:
Przykazania:

Offline

 

#2 2012-02-27 18:55:33

Trebron

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-25
Posty: 78
Punktów :   

Re: Bogowie

Czekam na pomysły, sugestie uwagi itp oraz o wymyślanie nazw dla bogów!

Offline

 

#3 2012-02-28 10:45:31

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-28
Posty: 42
Punktów :   

Re: Bogowie

No mnie zastanawia ta ilość. Czy naprawdę taka sterta bóstw jest nam potrzebna? No chyba, że pójdziemy w znany nam już z innych gier kanon zmuszania graczy do wybierania wiary - czy tylko mnie wydaje się to nieco bez sensu? ^^
Moim zdaniem kwestia wiary powinna w ogóle nie być zaznaczana w części mechanicznej. po co to komu wiedzieć? Nikt w normalnym życiu nie ma wytatuowane na czole np " jestem chrześcijaninem" . Podobnie zresztą ma się kwestia charakteru i innych takich, ale nie będę z tematu zbaczała
Moja propozycja jest taka. Zaczynamy grę od zera, więc i fabuła startuje od takowego, dlaczego zatem nie stworzyć kilku bóstw dopiero pomiędzy którymi rozgrywki się zaczną? nie twórzmy panteonu, niech on sam w czasie gry zacznie się tworzyć. Nikt nie powiedział przecie, że bogowie nie mogą ingerować w fabułę, prawda?

Offline

 

#4 2012-03-01 19:12:52

Tremere

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-25
Posty: 39
Punktów :   

Re: Bogowie

Dużo tych bóstw... Bardzo. Rozumiem, że każdy głównie dla każdej rasy, odpowiedzialny za coś innego, ważnego. A co z ateizmem? W końcu jakiś gracz może chcieć grać postacią niewierzącą. I, znów, z racji nieobecności muszę tylko przyznać rację pani powyżej, bo nie ma sensu pisać raz jeszcze tego samego.

Offline

 

#5 2012-03-03 10:51:24

Trebron

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-25
Posty: 78
Punktów :   

Re: Bogowie

Wiara jest ważna, choćby jeśli chodzi o np różnego rodzaju wspólnoty i poczucie jedności. Bogów jest dużo, lecz starałem się ich i tak ograniczyć, nie musimy ich pisać wszystkich, można kilka odrzucić, jednak dzięki różnej wierze i rywalizacji między religiami można budować fabułę. To nie wyklucza ateizmu

Ostatnio edytowany przez Trebron (2012-03-03 10:51:43)

Offline

 

#6 2012-03-03 13:14:43

Axiu

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-27
Posty: 29
Punktów :   

Re: Bogowie

Ateizm w fantasy to jest coś jak ślepota. Nie można nie wierzyć w istnienie jakichkolwiek bytów wyższych, jeżeli one w światach gry tak bardzo manifestują własną obecność. Można ich odrzucić i wiedzieć, że są i nie wyznawać ich ze świadomością tego, że mogą troszkę czasem sponiewierać taką osobą, ale nie być ateistą, raczej.

Swoją drogą, czemu to takie monoteistyczne?
Dlaczego nie panteon natury i w tym ziemia, morze, powietrze? W sam raz dla druidów, guślarzy i innych zielonych?
Bóg wojowników i patron krainy to jakby to samo.

Ostatnio edytowany przez Axiu (2012-03-03 13:15:17)

Offline

 

#7 2012-03-03 14:07:22

Trebron

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-25
Posty: 78
Punktów :   

Re: Bogowie

Dlatego w schemacie KP jest to jak bardzo wierząca jest postać. Ale fakt ateizm jest zły, ktoś może nie mieć patrona i być mało religijny.

co do Natury - moim zamysłem było to że jest to "stara" religia która, traci na popularności, lecz nadal jest czczona przez druidów i elfów, zaś różni bogowie to kapłani którzy chcą władzy świeckiej, inkwizycja która ściga pólorki i/lub pólelfy i/lub zwierzołaki i/lub czczących złych bogów...

Ostatnio edytowany przez Trebron (2012-03-03 14:12:07)

Offline

 

#8 2012-03-03 14:33:21

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-28
Posty: 42
Punktów :   

Re: Bogowie

Axiu, jeśli ktoś nie czci żadnego boga, to jest właśnie tak jakby ateistą, trudno zmuszać kogoś, by jakiegoś boga czcił. To, że ktoś wierzy w ich istnienie, to nie znaczy, że musi być zaraz wiernym.
Dwa, w obecnych czasach coś takiego jak ewolucja jest czymś oczywistym, prawda? Co niestety nie przeszkadza wielu osobą ją wypierać i tyle ^^ Do czego zmierzam? W świecie fantasy też mogły być osoby, które w bogów nie wierzą, nawet w ich istnienie. Kropka. Zmuszanie kogoś do wybierania wiary jest gUpie ^^ Wybieranie wiary ogólnie jest niepotrzebne. Po co komu to w karcie postaci... Nie wiem...

Offline

 

#9 2012-03-03 14:37:20

Trebron

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-25
Posty: 78
Punktów :   

Re: Bogowie

Wiara jest potrzebna, dla kapłanów no i do intryg, do poczucia wspólnoty co jest ważne.

Offline

 

#10 2012-03-03 14:47:45

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-28
Posty: 42
Punktów :   

Re: Bogowie

A przecie ja nie mówię, ze nie jest? Oczywiście, że tak. Ale nie powinna być wymagana dla każdego. Ot. W KP też jest zbędna, nie powinno się zakładać, że Bogowie tak chętnie sprzyjają swoim wyznawcom. To, ze ktoś uzna się za głęboko wierzącego i da sobie przychylność Bogów 5 nie znaczy, ze oni i tak będą mieć go w rzyci, prawda?

Offline

 

#11 2012-03-03 15:11:16

Axiu

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-27
Posty: 29
Punktów :   

Re: Bogowie

To chyba najpierw powinno się ustalić jedno.
Jak będą rozpatrywani bogowie?
Tylko jako wiara, łącznik, że o on wierzy, on nie, jego lubię, jego nie, czy jako istoty, które konkurują między sobą o wyznawców? Może, pomagają wyznawcom, każde bóstwo inaczej i ma to odbicie w sesjach?
Wtedy łatwiej wyjść do tego, ile ma ich być i jacy.
BO jeżeli to tylko oznaczenie przynależności do jakiegoś społeczeństwa, to może być ich mnóstwo. Jednak jeżeli już mają ingerować w świat, to powinno być ich mniej, żeby łatwiej można było ogarnąć

Offline

 

#12 2012-03-03 19:45:42

Tremere

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-25
Posty: 39
Punktów :   

Re: Bogowie

Z tym ateizmem chodziło mi to właśnie, by postać, jeśli gracz chce nie przejmowała się zbytnio bóstwami, może i uznawała jakieś "siły wyższe", ale nie była zbytnio pobożna. Ewentualnie jakieś bóstwa odrzucić.

Powinno się może powymyślać jakieś "historie" lub przykłady, legendę, podanie, coś w tym stylu na temat tego, jak owe bóstwo działa. Opowieści o tym, jak bóg objawia się, w jaki sposób daje/dawał kiedyś znaki swego istnienia.

Offline

 

#13 2012-03-04 00:55:49

Ania

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-28
Posty: 42
Punktów :   

Re: Bogowie

Jestem jak najbardziej za tym, by bogowie byli istotami mającymi wpływ na wyznawców, bardziej materialnymi i właśnie dlatego wolałabym, by było ich mniej, by, taj jak Axiu zauważyłeś, łatwiej było ich ogarnąć Tak naprawdę Bogowie mogą być doskonałą materią do sterowania fabułą. Wydaje mi się, ze trzech, czterech bogów na początek by wystarczyło (ewentualnie jeszcze jacyś bożkowie lokalni ^^ o niewielkiej mocy mogliby być).

Kwestia ateizmu i zaznaczania wiary w KP - zdania nie zmieniam, nadal uważam, że wszystko to powinno być tylko w kwestii odgrywania postaci. Nikomu nic do tego w co wierzy postać, nie jest to nigdzie potrzebne według mnie do uwzględniania

Ostatnio edytowany przez Ania (2012-03-04 01:02:38)

Offline

 

#14 2012-03-04 13:10:41

Axiu

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-27
Posty: 29
Punktów :   

Re: Bogowie

Może trzy, cztery dobrze rozbudowane panteony ze wspólnym początkiem, a później rozłamem w szeregach bogów i ze zgrupowaniem się? To by tłumaczyło dlaczego są takie...no. Coś jak panteon natury, wojny, sztuki i...ogniska domowego?

Offline

 

#15 2012-03-04 13:56:55

Tremere

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-25
Posty: 39
Punktów :   

Re: Bogowie

Tak, właśnie! Popieram!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.akustukacze.pun.pl www.husariarom.pun.pl www.haszczaki.pun.pl www.ekonomiczne.pun.pl www.elefterija.pun.pl